Tuesday, February 16, 2010

sifat-sifat Rasulullah S.A.W

Tuesday, February 16, 2010
 dalam cuba nak tidur, tetiba teringat kat manusia2 yang menghina Rasulullah S.A.W, dan teringat zaman sekolah rendah dulu dimana seorang ustazah menceritakan tentang masa Rasulullah di bumi Taif. Baginda pergi ke bumi Taif untuk menyebarkan dakwah tentang Islam. apabila sampai disana, Baginda telah disambut dengan hina beserta ejekan oleh penduduk Taif. tidak cukup dengan itu, penduduk Taif telah berbaris di sepanjang jalan keluar tempat tersebut dan membaling batu kepada Rasulullah semasa Baginda hendak meninggalkan tempat itu.
Baginda mempunyai luka2 di seluruh badan Baginda. Baginda telah berdoa kepada Allah S.W.T untuk memberikan kekuatan kepada Baginda untuk menempuhi dugaan tersebut. Allah S.W.T telah menghantar malaikat Jibrail A.S untuk berkata kepada Rasullulah..." Ya Rasulullah, saya telah diutuskan oleh Allah S.W.T untuk menunaikan segala perintah kamu. beri sahaja perintah dan saya akan menurunkan puting beliung menghancurkan bumi Taif ini." Rasulullah SAW mendengar percakapan Jibrail AS dan berkata " jangan diapa2 kan manusia di bumi Taif ini. Mereka tidak tahu"...Baginda kemudian berdoa kepada Allah untuk memberi hidayah dan jalan tunjuk ke agama Islam dan menyembah Allah SWT.
cuba kita hayati peribadi Baginda Rasulullah yang mulia ini....Baginda dibaling batu...BATU!!...cuba kalau kita dibaling batu sepanjang jalan dari tol Sungai Besi sampai kat kawasan rehat Serdang tu....apa perasaan kita??mesti kalau ada M16 kita dah tembak semua org yang baling batu tu...tu M16 tau...buatan manusia...yang hanya boleh bunuh kalau kita tembak kene sasaran....tapi Rasulullah SAW...Allah SWT utuskan malaikat....MALAIKAT!! org biasa x nampak malaikat....kalau malaikat menggunakan kuasa yang diberi...memang 100% mati semua orang kat tempat tu....tp Rasulullah SAW cakap tidak perlu nak apa2 kan mereka...mereka tidak tahu....begitu mulianya perkerti Baginda....sanggup ke kita nak cakap mcm tu kalau kita dalam situasi Baginda???tentu tidak kan!....kalau nak dibandingkan manusia dengan Rasulullah, manusia ni macam tahi khinzir tau tak...kalau ada lebih teruk dari tahi khinzir sila lah bgtau..tp org zaman sekarang, orang Islam pulak tu, mencerca,menghina dan mengutuk Rasulullah SAW macamlah diaorg tu bagus sangat....Wei manusia2 yang bodoh,aku nk tanya...Rasulullah SAW telah dijanjikan syurga...korg macam mana???nak cium bau syurga pun xboleh...dah berlagak...entah2 dosa je memanjang...semua manusia tidak sempurna...tapi yang membezakan kita adalah mereka yang menyedari hakikat tersebut dan membuat sesuatu dengan mereka yang tidak tahu dan kekal tidak tahu selama2nya...sy pun tidak sempurna...tetapi tidak sehingga ke tahap mengutuk Rasulullah SAW iaitu kekasih Allah SWT...tu sudah melampau...Rasulullah SAW adalah seorang yang sempurna dari segi sifat dan peribadi....kita patut mencontohi Baginda...bukan menghina Baginda...INGAT!! DARIPADA 1000 MANUSIA...999 AKAN MASUK NERAKA JAHANAM!!!dimanakah kita di dalam kumpulan tersebut??

No comments:

 
farisabd © 2008. Design by Pocket